علائم، علت و درمان فشار خون بالا

علائم، علت و درمان فشار خون بالا

یکی از بیماری های که امروزه اکثر مردم با آن سر و کار دارند و از آن رنج می برند فشار خون بالاست، که یکی از بیماری های عادی در بین مردم شناخته شده است. این بیماری در اثر کم تحرکی و رژیم های غذایی نامناسب ایجاد می شود، فشار خون با این که به بیماری خاموش شناخته شده است بسیار خطر ناک می باشد و اگر کنترل نشود ممکن است خطرات بسیار جدی بیمار را تهدید کند. بیماری فشار خون که در چندین سال اخیر افزایش یافته است طبق آمار و ارقامی که از پزشکان بدست ما رسیده، نسبت به ۵ سال گذشته این بیماری دو برابر شده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید که موضوع علائم، علت و درمان فشار خون بالا را مورد بررسی قرار دهیم.

علائم فشار خون بالا

زمانی که فشار خون بدن به بالا ترین سطح طبیعی می رسد را فشار خون بالا می گویند. این بیماری ملقب به قاتل خاموش است چون در اکثر مواقع علائمی را از خود بروز نمی دهد و بیمار هرگز به این بیماری نهفته در بدنش پی نمی برد و نمی تواند آن را کنترل کند ولی در بیشتر اوغات که علائم آن نمایان است. علائمی همچون سردرد، خواب آلودگی، تپش قلب، تاری دید، خستگی، سرگیجه، گیجی، احساس زنگ در گوش، اشکال در تنفس، خونریزی بینی، ضربان قلب نامنظم و … را تاکنون پزشکان تشخیص داده اند. این بیماری تا حدی می تواند خطرناک باشد که بیمار را به کما و یا به سمت مرگ بکشاند.
فشار خون در حالت طبیعی ۱۲۰ بر روی ۸۰ میلی متر جیوه می باشد، در صورتی که فشار خون مقداری در بین ۱۳۹ بر روی ۸۹ باشد غیر طبیعی می باشد و ممکن است پیش زمینه ای برای مبتلا شدن به این بیماری باشد پس باید به طور کنترل شده عمل کنیم که مبادا این بیماری خطرناک دردساز شود.
به طور معمول پزشکان برای تشخیص درست و دقیق این بیماری از آزمایش خون استفاده می کنند.
فشار خون در بعضی مواقع علائمی نادر و کمیاب دارد که این علائم از قبیل سر دردهای خفیف، سرگیجه های ناگهانی و خون ریزی های مداوم بینی می باشند و علائم اورژانسی که به طور ناگهانی ممکن است به سراغ افراد بیاید بالا رفتن فشار خون از حد طبیعی می باشد که در این مواقع به اصطلاح می گویند که بیمار دچار بحران پر فشاری خون شده است.
سردردهای شدید، اضطراب بیش از اندازه، تنگی نفس و خون ریزی بینی نیز از علائم این بحران محسوب می شوند که اکثر مواقع بیشتر مردم به این مرحله از فشار خون بالا رسیده اند. در صورتی که به این علائم دچار شده و به آن بی توجه باشید ممکن است عوارضی مرگ بار همچون تجمع مایعات در ریه ها، تورم مغز، پارگی سرخرگ اصلی قلب، سکته مغزی و در زنانی که بار دار هستند نیز تشنج شما را تهدید کند.


با محصولات اصل مدکده همچون گوشی لیتمن بیشتر آشنا شویم.


علت فشار خون بالا

فشار خون در علم پزشکی به دو دسته تقسیم می شود؛

  • اولیه
  • ثانویه

که فشار خون نوع اولیه دلیل مشخصی ندارد و هنوز هیچ پزشکی نتوانسته علت اصلی آن را تشخیص دهد، چون ممکن است به هر دلیلی این بیماری به سراغ فرد بیاید ولی نوع دوم فشار خون ۹۵ درصد از افراد کره خاکی با این بیماری سر و کار دارند. افرادی که فشار خون ثانویه دارند به دلایل مشخصی به این بیماری مبتلا هستند، دلایلی همچون؛

  • بیماری های کلیوی
  • تومور
  • نقص مادر زادی قلب
  • مصرف داروهای خاص (قرص ضد بارداری، داروی ضد احتقان و برخی از مسکن ها)
  • اضافه وزن
  • مصرف نمک بیش از اندازه و مواد غذایی شور
  • مصرف مواد مخدر و روان گردان
  • وراثتی
  • دیابت
  • افزایش سن و کمبود برخی ویتامین های موجود در بدن
  • و…

افرادی که تحرک جسمی به اندازه نیاز ندارند ضربان قلب بالاتری را دارند، هر چقدر ضربان قلب بیشتر باشد باعث می شود که در هر مرحله از انقباض عملکرد قلب سخت تر شود و فشار بیشتری به قلب وارد شود. زمانی که بدن فعالیت هایش کمتر باشد موجب اضافه وزن و چاقی نیز می شود.

پایین آوردن فشار خون

برای پایین آوردن فشار خون بالا راه های زیادی هست اعم از روش های خانگی و گیاهی گرفته تا تجویز های که پزشکان برای بیماران می کنند که در ادامه این روش ها را برای شما دوستان و کاربران عزیز شرح می دهیم.

کاهش فشار خون به کمک گیاهان دارویی؛

  • ریحان

یکی از سبزیجاتی می باشد بسیار خوشمزه می باشد و می توان از این گیاه دارویی در انواع و اقسام غذا ها استفاده کرد و به کمک آن فشار خون را کاهش داد و یا فشار خون را کنترل کرد. در این گیاه یک ترکیب شیمیایی به نام اوژنول وجود دارد که باعث می شود مانع از مسدود شدن رگ های قلب شود، علاوه بر این موارد از این گیاه دارویی می توان در رژیم های غذایی استفاده کرد که هیچ ضرری نیز متحمل نمی شود.

  • دارچین

یکی از ادویه های خوشمزه ای می باشد که باعث طمع دادن به غذا می شود و جنبه دارویی نیز دارد که باعث کاهش فشار خون می شود.

  • هل

این گیاه که از کشور هندوستان به دیگر کشور ها صادر می شود در کشورهای جنوب آسیا نیز بسیار پرکاربرد است. استفاده روزمره این گیاه در وعده های غذایی و یا نوشیدنی های خود موجب کاهش فشار خون بالا می شود.

  • تخم کتان

تخم کتان که تشکیل شده از امگا ۳ فراوان است به کاهش فشار خون کمک می کند. به گفته پزشکان برای افرادی که مبتلا به این بیماری هستند مصرف روزانه تخم کتان یکی از واجبات است، چون به راحتی می تواند این بیماری را کنترل کند. تخم کتان علاوه بر کاهش فشار خون به کاهش کلسترول، افزایش تحمل گلوکز، ایفای نقش به جای آنتی اکسیدان و یا کاهش خطر تصلب شرایین قلب و بیماری های قلبی کمک می کند.

درمان قطعی فشار خون بالا

  • سیر

سیر علاوه بر طعم دهندگی به غذا به سلامتی بدن نیز کمک می کند.باعث برقراری آرامش در بدن می شود و به شدن به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. باعث می شود که خون راحت تر در رگ های قلب جاری شود.

  • زنجبیل

استفاده از زنجبیل در غذاها باعث می شود که علاوه بر طعم بی نظیری که به غذا می دهد موجب کاهش فشار خون بالا شود.

  • زالزالک

یکی از روش های گیاهی درمان فشار خون بالا محسوب می شود که اغلب پزشکان مصرف این گیاه را برای بیماران خود تجویز می کنند، که طعم و مزه بی نظیری نیز دارد.

  • تخم کرفس

تخم کرفس را می توان در انواع غذا استفاده کرد، از تخم کرفس به عنوان یکی از گیاهان کاهش فشار خون بالا یاد شده است. استفاده از این عصاره در غذا ها نتیجه شگفت آوری را به همراه دارد که می توانید بیماری فشار خون بالا را کاهش و یا کنترل کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که مصرف این گیاهان دارویی علاوه بر فوایدی که دارند می توانند مضراتی را نیز به همراه داشته باشند که برای همه افراد تجویز نمی شود بهتر است قبل از مصرف این داروها ابتدا با پزشک معالج مشورت کنید و سپس اقدام به مصرف این گیاهان کنید.


با محصولات اصل مدکده همچون مچ بند طبی بیشتر آشنا شویم.


کاهش فشار خون با داروها و نسخه پزشک

به طور معمول داروی خاصی برای کاهش فشار خون وجود ندارد و یا از سمت پزشکی تجویز نمی شود تا قبل از اطمینان حاصل پیدا کردن به این بیماری چون فشار خون همان طور که در مطالب فوق گفتیم یک بیماری خاموش است و معلوم نیست که به چه روشی نمایان شود و بروز کند و یا اصلا ممکن است که نمایان نشود و هیچگونه علائمی را از خود نشان ندهد بنابراین هیچگونه تجویز خودسرانه ای نباید داشته باشیم. هر گونه سهل انگاری، خود درمانی و یا بی توجهی پزشک باعث می شود که خطر جدی بیمار را تهدید کند.

کاهش فشار خون با داروها

کاهش فشار خون بالا با اجتناب از عادت های دردسرساز

با تغییر روش زندگی و رعایت کردن عادت‌های روزمره در زندگی می توانید فشار خون را کاهش دهید، برای مثال؛ ترک سیگار، کم کردن مصرف نمک در طول روز، مصرف غذاهای کم چرب و رژیم غذایی استاندارد و سالم ، مصرف میوه‌ها و سبزیجات سبز، انجام ورزش‌های هوازی، وزن متناسب، چک کردن فشار خون، کاهش استرس، کاهش سطح کلسترول
رژیم غذایی، ورزش و وزن با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند و روی فشار خون تاثیر گذار هستند. در صورتی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستید می توانید با مصرف مواد غذایی سالم، کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی مناسب فشار خونتان را پایین بیاورید، و یا فشارتان را کنترل کنید.

فشار خون پایین با غذای سالم

فشار خون با غذایی که می خورید رابطه مستقیم دارد، شما می توانید با کم کردن نمک مصرفی، دوری از غذاهای چرب و خوردن میوه و سبزیجات سبز فشار خون را کاهش دهید.

درمان فشار خون بالا با رژیم غذایی

با ورزش فشار خونتان را تنظیم کنید

فعالیت های ورزشی و تحرک های کنترل شده و منظم به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند.

وزنتان را کم کنید تا فشار خونتان پایین بیاید

یکی از عواملی که سلامت قلب و عروق را بسیار تهدید می کند وزن بالای شماست به عبارتی می توان گفت که یکی از ناهنجاری های زندگیتان محسوب می شود. ولی با کاهش وزن و یا کنترل وزن می توانید از همه این بیماری ها دور باشید و سلامت خود و بدنتان را تضمین کنید.

پایین آوردن فشار خون با ورزش

بلاهایی که در اثر فشارخون بالا به سرتان می آید!

یکی از بیماری ارثی محسوب می شود، که منجر به بیماری آترواسکلروز می شود یا به عبارت ساده تر یعنی سختی و افزایش ضخامت سرخرگ‌ها در قلب که این موضوع باعث می شود بدن واکنش هایی مثل حمله و سکته قلبی ومغزی داشته باشد. دیگر بیماری هایی که ممکن است در اثر فشار خون بالا به آنها مبتلا شوید آنوریسم، نارسایی کلیه، نارسایی قلبی، ضخیم شدن و تنگی و پارگی رگ‌های خونی چشم، سندرم متابولیک و اختلال یادگیری و حافظه به دلیل فشار خون بالا می باشند.
این بیماری اصلا معلوم نیست که چطور و کی ظاهر شود به همین دلیل است که علائم ثابتی نداشته و در بدن افراد مختلف متفاوت است، ممکن است کسی به این بیماری مبتلا باشد و دیگری نه!
این بیماری اصلا محدودیت سنی ندارد و حتما در افراد موسن و یا میان سال دیده نمی شود اغلب در افراد کم سن و سال و جوان رویت می شود.
اگر بخواهیم تعریفی دیگر از فشار خون داشته باشیم یعنی نیرویی که از سمت خون به رگ های بدن وارد می شود و دمای طبیعی خون را از حالت طبیعی خارج می کند و بالاترین حد ممکن می برد.


با فروشگاه آنلاین مدکده بهترین قیمت بالش طبی را استعلام بگیریم.


درمان فشار خون بالا

برای درمان فشار خون بالا بهتر است در وهله اول تمامی توصیه های پزشکی را رعایت کنیم، و سپس به سراغ روش های دیگر برویم. در ادامه راه های دیگر را نیز شرح می دهیم؛
تغییر روش زندگی بیماران و استفاده از دارو هایی که پزشک تجویز کرده به طور منظم:

  • کاهش وزن در صورت چاق بودن
  • اجتناب از استعمال دخانیات
  • داشتن یک برنامه و رژیم غذایی مناسب
  • انجام ورزش های هوازی
  • مصرف ویتامین های لازم همانند میوه ها و سبزیجات سبز
  • گوش دادن به موسیقی هایی که جنبه مثبت دارد
  • دوری از استرس و اضطراب
  • دوری از پرخاشگری
  • کنترل کردن عصبانیت

پس از تغییر روش زندگی، داروهای زیر را با توصیه و تجویز پزشک مصرف که فشار خون را تنظیم کنید

  1. مهار کننده های ACE
  2. بلوک کننده های گیرنده آنژیوتانسین (ARBS)
  3. دیورتیک ها (ادرارآور)
  4. بتابلاکرها
  5. مسدود کننده های کانال های کلسیمی

روش های درمانی متنوع و متفاوتی برای فشار خون بالا وجود دارد، که هر کدام از تغییرات در روش زندگی گرفته تا کم کردن وزن و درمان‌های دارویی، پزشکان به طور معمول براساس اینکه دچار فشار خون بالا یا پُرفشاری خون هستید، برای درمان شما برنامه ریزی می‌کنند.

تغییرات در رژیم غذایی

یکی از روش های مهم و موثر که در کاهش فشار خون تاثیر دارد، تغذیه سالم می باشد. به شما توصیه می کنیم که غذاهایی را مصرف کنید که دارای نمک و سدیم کمتری هستند و در عوض پتانسیم بیشتری را در بر می گیرند.
رژیم غذایی یکی از روش های موقف کردن فشار خون بالا محسوب می شود. یک برنامه‌ی غذایی‌ مفید است که فشار خون را پایین نگه دارد و تحت نظر پزشک متخصص تجویز شده باشد. تمرکز رژیم غذایی روی غذاهایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار است، که دارای میزان سدیم و کلسترول کمتری باشد. غذاهایی که در ادامه نام می بریم برای سلامت قلب مفیدهستند:

  • سیب، موز و پرتقال
  • کلم بروکلی و هویج
  • حبوبات
  • ماهی های دارای امگا ۳ و روغن‌های مفید

و خوراکی‌هایی مضری که بشدت باید از آنها فاصله گرفت شامل:

  • غذاها و نوشیدنی‌هایی که قند بالا دارند
  • گوشت قرمز
  • روغن نارگیل
  • همچنین توصیه می‌شود از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری شود.

با داشتن تغذیه‌ی سالم و انجام ورزش های منظم، می‌توانید به کم کردن وزن کمک کنید. مدیریت و کنترل وزن موجب می شود که میزان کلسترول و فشار خون نیز کاهش یابد، بنابراین خطراتی که در صورت اضافه وزن فرد را تهدید می کند کاهش پیدا می‌کنند.
یکی دیگر از روش های پایین آوردن فشار خون، جلوگیری، مقابله و از بین بردن استرس می باشد. استرس به شدت باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود. می‌‌توانید با امتحان روش‌های مختلف کم کردن استرس مثل ورزش، تمرکز ذهن (مدیتیشن) و موسیقی را این کار را عملی سازید.

درمان دارویی

در صورت بی فایده بودن تغییر در سبک زندگی می توانید داروهای مختلفی را که وجود دارند امتحان کنید. البته با وجود تجویز پزشک متخصص می‌توانید برای درمان فشار خون بالا از دارو استفاده کنید. در بیشتر اوغات بیشتر از دو دارو مورد نیاز است.

درمان قطعی فشار خون بالا

روش های زیادی برای درمان قطعی فشار خون بالا وجود دارد که هر کدام از آنها باید زیر نظر و تجویز پزشک معالج انجام شود. از روش های گیاهی گرفته تا روش های طبی که توسط پزشکان ارائه می شود. اگر به این بیماری خاموش رسیدگی نشود عوارض زیادی دامن بیمار را می گیرد.

درمان فشار خون بالا با طب سنتی

بیماری فشار خون بالا در گروه بیماری های امتلاییه در طب ایرانی می باشد. امتلا در معنای لغوی به معنای «پُری و انباشتگی» است و از لحاظ طبی به معنی جمع شدن مواد زائد در بدن و متناسب نبودن میزان ویتامین های مصرف شده با خروجی آن‌ها از بدن به دلایل مختلفی از جمله یبوست و …
این عدم تناسب به دلیل پرخوری، درهم خوری و عدم رعایت ترتیب غذا به وجود می آید که اصلا خوشایند نیز نمی باشد و علاوه بر فشار خون ممکن است بیماری های دیگری را نیز به همراه داشته باشد.
برای کاهش فشار خون به کمک طب سنتی راه کار های زیادی وجود دارد؛

  • کاهش حجم غذای مصرفی در وعده های غذایی
  • پرهیز از مصرف مداوم غذاهایی مثل گوشت گاو، غذای کنسروی، انواع سس ها، لازانیا، ماکارونی و …
  • در صورت نداشتن فعالیت های سنگنین بدنی تلاش کنند که غذاهایی همانند گوشت مرغ، گوسفند، انواع سالاد ها و … مصرف کنند.
  • اجتناب از خوردن غذاهای جدید و فست فودی قبل از هضم غذای قبلی
  • اجتناب از خوابیدن در زمان پر بودن شکم
  • انجام ورزش های ملایم

مصرف بی اندازه و سر خود انواع گیاهان و دم نوش ها موجب می شود که خطراتی بیمار را تهدید کند پس باید در مصرف این گیاهان و دم نوش ها حد تعادل را نیز رعایت کنید. بعضی از گیاهان هستند که برای کاهش فشار خون موثر هستند همانند؛
آب آلبالو، گیاه بومادران، کیالک، چای ترش، سیر، برگ زیتون، سیاه دانه، آّب انار و… همگی برای کاهش فشار خون مفید هستند.

برخی از اعضای بدن هستند که با یک دیگر ممکن است فرد را به بیماری فشار خون بالا مبتلا کند که این اعضا عبارتند از؛ کبد، کلیه، ریه، طحال و امعا
این اعضا با یکدیگر در زمانی که استرس، فشار روحی و روانی را تحمل می کنند باعث بروز بیماری و یا نوساناتی می شوند که بروز فشار خون از جمله این بیماری هاست.
متخصصان طب سنتی در رابطه با خطرات و عوارضی که فشار خون بالا بیمار را تهدید می کند بیان کرده اند: فشار خون بالا یکی از عوامل خطرناک و مهم برای سکته قلبی، حمله مغزی، نارسایی احتقانی قلب، بیماری کلیوی پیشرفته و بیماری‌های عروق محیطی می باشد و اگر آن را در سطح نرمال کنترل کرد می‌توان از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کرد.
به زنان بارداری که دارای فشارخون هستند توصیه می شود با توجه به شرایط و محدودیت ها از دارو‌ها و دارو‌های گیاهی در زمان بارداری استفاده نمایند. اما اگر بارداری انتخابی باشد و با برنامه ریزی قبلی انجام شده باشد حتما باید با در نظر گرفتن برنامه غذایی مناسبی که به صورت نمونه در بالا اشاره کردیم سعی کنید وزن را به نحوی کنترل کنید که از اندازه ی امتلای احتمالی بدن آن‌ها قبل از بارداری که قطعا در بارداری تکرار می شود کم شود.
در صورتی که بارداری تصادفی باشد، بنا بر این دلیل که بعضی از این گیاهان روی جنین آثار بدی بر جای می گذارد باز هم تاکید می کنیم که دستورات غذایی را رعایت کنید و طبق رژیم غذایی خاصی پیش بروید. با وجود این که تعداد محدودی از دارو‌ها هستند که قابل تجویز به زن باردار هستند، اما باید حتما زیر نظر کارشناس طب سنتی و بر پایه ی مزاج خانم باردار تجویز شوند.


با محصولات اصل مدکده همچون تشک مواج خانگی بیشتر آشنا شویم.


فشار خون بالا در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟

اکثر مواقع که در دوران بارداری فشار خون بالا می رود ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد:

  • اضافه‌ وزن
  • کم‌تحرکی
  • استعمال سیگار و مصرف الکل
  • سابقه خانوادگی در مشکلات کلیوی و فشار خون بالا
  • لقاح مصنوعی (IVF) و دیگر عواملی که بر باردار شدن تأثیر داشتند
  • داشتن بیشتر از ۴۰ سال در زمان بارداری
  • بارداری دوقلو یا بیشتر
  • بارداری دفعه اول

فشار خون بالا در دوران بارداری

اگر بعد از گذشت هفته بیستم بارداری نیز فشار خون در بدن باشد عوارضی همچون پره اکلامپسی را به وجود می آورد. پره اکلامپسی منجر به وارد کردن آسیب‌ به اندام‌ها و مغز می‌شود و یا منجر به تشنج‌های خطرناک و حتی مرگ بار شود.
علائم بالا بودن فشار خون، دیده شدن پروتئین در نمونه‌ی ادرار، سردردهای مداوم و تورم پاها و دست‌ها به میزان زیاد می باشد. پرفشاری در زمان بارداری منجر به متولد شدن نوزاد نارس، سقط جنین و یا زایمان سزارین می‌شود. در بیشتر موارد پس از زایمان و تولد نوزاد فشار خون به حالت اولیه و عادی بر می گردد.

پیچیدگی‌ها و خطرات فشار خون بالا
اگر به فشار خون رسیدگی نشود ممکن است پس از گذشت زمان باعث بروز بیماری‌های قلبی مانند سکته‌ و نارسایی‌های قلبی شود و یا حتی خطر سکته‌ی مغزی هم وجود دارد.

مشکلات دیگری که ممکن است در اثر فشار خون بالا در جسم بیمار نمایان شود شامل:
• از دست دادن بینایی
• نارسایی کلیوی
• اختلال در نعوظ (ناتوانی جنسی)
• تجمع مایعات در ریه‌ها
• از دست دادن حافظه

چه زمانی برای فشار خون باید به پزشک مراجعه کنیم؟
پس از اینکه درمان های ذکر شده در مطالب فوق نتیجه ای نداشت حتما باید به پزشک مراجعه کرد و یا اینکه ممکن است تغییر نکردن حالت های ممکن نشانه دیگری باشد.
در صورتی که یکی از علائم زیر را مشاهده کردید وقت را تلف نکنید و به پزشک متخصص مراجعه کنید؛
• تاری دید
• خستگی مفرط
• حالت تهوع
• گیج بودن
• تنگی نفس
امکان این که بیماری های نام برده عوارض منفی یک دارو و یا اینکه مشکلی دیگر نیز باشد زیاد است ولی بهتر است که این موضوع را پزشک تشخیص دهد، و یا در صورت نیاز دارو شما را تغییر دهد که عوارضی را به همراه نداشته باشد.

راه هایی که به تشخیص بیماری فشار خون بالا کمک می کند چیست؟
• آزمایش خون
• فشارسنج جیوه ای
• فشارسنج عقربه ای
• فشارسنج دیجیتال

هر کدام از این روش ها و دستگاه ها به یک شکل متفاوت عمل می کند ولی در کل عملکرد همه آنها یکی می باشد.
آزمایش خون امکان تکرار به طور مداوم و همیشگی را به بیمار نمی دهد و هر ۶ ماه یکبار و یا سالی دوبار انجام می شود، که بیشتر برای تشخیص و یا کنترل فشار خون به کار می آید و اصلی ترین روش برای تشخیص این بیماری می باشد.


با محصولات اصل مدکده همچون جوراب واریس بیشتر آشنا شویم.


نتیجه گیری
فشار خون یک بیماری خطر ناک و خاموش می باشد که در اثر بی تحرکی، استرس و اضطراب به وجود می آید، این بیماری محدودیت سنی ندارد ولی اکثر در سنین بالا به این بیماری دچارند. در صورتی که به بیماری فشار خون بالا دچار شده اید همیشه باید فشار خون خود را کنترل، درمان و پرهیزهای لازم را انجام دهید که فشار خون خود را به حالت طبیعی و عادی برگردانید، البته این که به حالت طبیعی برگردد به ندرت ممکن است. داروهایی که مصرف می کنید و کنترل هایی که در پرهیز های غذایی و زندگیتان دارید باید همیشگی و ادامه دار باشد که بتوانید فشار خون را ثابت نگه دارید و خطری شما را تهدید نکند در غیر این صورت دچار بیماری های قلبی و مغزی و یا کلیوی و یا … می شوید.
با مراقبت های دائمی می توانید از یک زندگی راحت و آسوده بهره مند باشید.
حال که با تمامی روش های مقابله با بیماری فشار خون بالا آشنا شدید می توانید با استفاده از برنامه غذایی مناسب، تحرک به میزان لازم و … از مبتلا شدن شدن به این بیماری جلوگیری کنید.

تیم تحریریه
دیدگاه کاربران
۱۰ دیدگاه
  • میترا ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱:۲۳ بعد از ظهر

    سلام برای اندازه گیری فشار خون در منزل، فشارسنج عقربه ای بهتره یا فشارسنج دیجیتال؟

    • تیم تحریریه ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵ قبل از ظهر

      سلام برای اندازه گیری فشار خون در منزل فشارسنج دیجیتال گزینه مناسبی هستند، ولی اگر خواهان اندازه گیری دقیق هستید باید از فشارسنج عقربه ای استفاده کنید.

  • مخچه ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰:۵۵ قبل از ظهر

    ممنون ازتون واقعا عالی حال کردم

    • تیم تحریریه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱:۵۱ بعد از ظهر

      به امید بهبودی تمام بیماران مبتلا به فشار خون بالا.

  • مصطفی ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۵:۴۰ قبل از ظهر

    سپاس مقاله کاملی بود و بسیار مفید
    پیشنهاد می کنم مقاله ای تخصصی تر از نتایج افرادی که با مواد غذایی فشار خون بالا را درمان کرده اند و تحلیل بنیادین آن با علم پزشکی منتشر کنید
    این سبک مقاله اصلا در این حوزه منتشر نشده و می تواند علاوه بر نتایج فوق العاده در زندگی افراد.. موجب افزایش بازدهی اینترنتی وب سایت شما نیز گردد.
    من خودم یک متخصص آی تی و اینفلوئنسر مبتلی به فشارخون بالا هستم که سعی دارم با روش های طبیعی غذایی و ورزشی عادات و نتایج جدیدی را برای خودم خلق کنم.

    • تیم تحریریه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱:۴۹ بعد از ظهر

      با امید بهبودی برای شما و تمامی افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند. حتما چنین مقاله‌هایی هم منتشر خواهیم کرد.

  • رضا ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۵:۴۹ قبل از ظهر

    خوب بود از همه چی گفته شده بود منم ۶ ماهی هسا فشارخون بالا دارم داروی لوزارتان هم میخورم ولی خیلی باهام سازگار نیست از طب سنتی برای درمان فشارم استفاده کردم موثر بود ولی باز فشارخونم بالا میرفت تا زمانیکه از کپسول بره موم و عسل بره موم زنبور عسل استفاده کردم عالی بود فشار خونم تنظیم شد و داروی لوزا را قطعش کردم تا الانم خدا را شکر مشکلی نبوده

    • تیم تحریریه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱:۴۰ بعد از ظهر

      خوشحالیم که مشکل فشار خون بالای خود را با درمان‌های خانگی و سنتی برطرف کردید، توصیه می‌شود همیشه دستگاه فشار خون همراه خود داشته باشید.

    • مینا یکتا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۵:۰۲ قبل از ظهر

      سلام دوست بزرگوار
      خیلی خوشحالیم که سلامت هستید.
      ممنون از مطالعه و نظردهی شما در باره این مقاله

  • ریحانه اسدزاده ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۸:۴۰ بعد از ظهر

    مقاله کاملی بود
    پدر من ۵۱ سالشون و دیروز از دهانشون بی علت خون میزد بیرون چندین ساعت
    فشار خون بالایی دارند ممکنه از این بیماری باشه ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *